Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Staffan Larsson

Kapitelförfattare

Redaktör

Staffan Larsson är professor emeritus i vuxenpedagogik, Linköpings universitet. Han disputerade 1983 på en avhandling om komvuxlärares uppfattningar av sin yrkesvärld. En liten metodbok om fenomenografi blev en efterskörd. Han ägnade sig sedan åt att etablera etnografisk metodologi inom nordisk pedagogik och har lett empirisk forskning om allehanda frågeställningar kring vuxnas studier och folkbildning. Med en australisk kollega uppfann han en prisbelönt webb-baserad master om vuxenstudier i ett samarbete mellan fyra universitet från fyra kontinenter. Under en tid var han ledamot av utbildningsvetenskapliga kommittén i Vetenskapsrådet. Han har skrivit artiklar om bland annat generalisering i kvalitativa studier, etablering av etnografin i svensk pedagogik och konsekvenser av en publicerings- och citeringsekonomi samt en bok om didaktik för vuxenstudier.

Staffan Larsson är professor emeritus i vuxenpedagogik, Linköpings universitet. Han disputerade 1983 på en avhandling om komvuxlärares uppfattningar av sin yrkesvärld. En liten metodbok om fenomenografi blev en efterskörd. Han ägnade sig sedan åt att etablera etnografisk metodologi inom nordisk pedagogik och har lett empirisk forskning om allehanda frågeställningar kring vuxnas studier och folkbildning. Med en australisk kollega uppfann han en prisbelönt webb-baserad master om vuxenstudier i ett samarbete mellan fyra universitet från fyra kontinenter. Under en tid var han ledamot av utbildningsvetenskapliga kommittén i Vetenskapsrådet. Han har skrivit artiklar om bland annat generalisering i kvalitativa studier, etablering av etnografin i svensk pedagogik och konsekvenser av en publicerings- och citeringsekonomi samt en bok om didaktik för vuxenstudier.