Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Pernilla Ahlstrand

Redaktör

Pernilla Ahlstrand är legitimerad gymnasielärare i teaterämnet och har arbetat på flera olika gymnasieskolor som teaterlärare och lektor. I dag arbetar hon som lektor i estetiska uttrycksformer med inriktning mot utbildningsvetenskap/teaterdidaktik vid Högskolan för scen och musik, Göteborgs universitet. Ahlstrand är även programansvarig för ämneslärarprogrammet med inriktning teater mot gymnasiet på Högskolan för scen och musik. Hon disputerade 2014 vid Stockholms universitet med avhandlingen Att kunna lyssna med kroppen. En studie av gestaltande förmåga inom gymnasieskolans estetiska program, inriktning teater. Forskningsintresset rör ämnesdidaktiska problemställningar och undervisningsutvecklande forskning, och då särskilt hur kunnande i teater kan artikuleras. Ahlstrand har drivit och driver flera skolutvecklings- och forskningsprojekt inom skolämnena dans, musik och teater där lärare är medforskare, främst utifrån modellen learning study.

Pernilla Ahlstrand är legitimerad gymnasielärare i teaterämnet och har arbetat på flera olika gymnasieskolor som teaterlärare och lektor. I dag arbetar hon som lektor i estetiska uttrycksformer med inriktning mot utbildningsvetenskap/teaterdidaktik vid Högskolan för scen och musik, Göteborgs universitet. Ahlstrand är även programansvarig för ämneslärarprogrammet med inriktning teater mot gymnasiet på Högskolan för scen och musik. Hon disputerade 2014 vid Stockholms universitet med avhandlingen Att kunna lyssna med kroppen. En studie av gestaltande förmåga inom gymnasieskolans estetiska program, inriktning teater. Forskningsintresset rör ämnesdidaktiska problemställningar och undervisningsutvecklande forskning, och då särskilt hur kunnande i teater kan artikuleras. Ahlstrand har drivit och driver flera skolutvecklings- och forskningsprojekt inom skolämnena dans, musik och teater där lärare är medforskare, främst utifrån modellen learning study.