Margaretha Häggström
Kapitelförfattare
Redaktör
Margaretha Häggström, filosofie doktor i pedagogiskt arbete och universitetslektor i ämnesdidaktik med inriktning mot svenska och bild, och arbetar i huvudsak med lärarutbildningarna. Jag har ett multimodalt perspektiv på undervisning, och med estetiska uttrycksformer som specialområde. Jag har en bakgrund som gymnasielärare i svenska och bild, och det var därigenom jag började intressera mig för och arbeta med Storyline. Jag införde Storyline i lärarutbildningen, F-3, vid Göteborgs universitet 2011. Tillsammans med Kristine Høeg Karlsen vid högskolan i Østfold har jag varit redaktör för en internationell forskningsantologi om Storyline, som gavs ut 2020. Mina forskningsintressen rör estetiska naturupplevelser, utomhuspedagogik och transformativt lärande som allt mer handlar om skolans miljöperspektiv och hållbar utveckling.
Margaretha Häggström, filosofie doktor i pedagogiskt arbete och universitetslektor i ämnesdidaktik med inriktning mot svenska och bild, och arbetar i huvudsak med lärarutbildningarna. Jag har ett multimodalt perspektiv på undervisning, och med estetiska uttrycksformer som specialområde. Jag har en bakgrund som gymnasielärare i svenska och bild, och det var därigenom jag började intressera mig för och arbeta med Storyline. Jag införde Storyline i lärarutbildningen, F-3, vid Göteborgs universitet 2011. Tillsammans med Kristine Høeg Karlsen vid högskolan i Østfold har jag varit redaktör för en internationell forskningsantologi om Storyline, som gavs ut 2020. Mina forskningsintressen rör estetiska naturupplevelser, utomhuspedagogik och transformativt lärande som allt mer handlar om skolans miljöperspektiv och hållbar utveckling.