Karin Åberg
Redaktör
Karin Åberg, lektor i pedagogik och verksam som forskare, handledare och handledarutbildare vid Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping. Hon arbetar också med skolutveckling och var bland annat projektledare för ESF-projektet 3O – en modell för kollektiv kompetensutveckling på arbetsplatser. Karin Åberg medverkar i Skolverkets projekt Handledning för lärande och i det av Vetenskapsrådet finansierade forskningsprojektet En skola på vetenskaplig grund.
Karin Åberg, lektor i pedagogik och verksam som forskare, handledare och handledarutbildare vid Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping. Hon arbetar också med skolutveckling och var bland annat projektledare för ESF-projektet 3O – en modell för kollektiv kompetensutveckling på arbetsplatser. Karin Åberg medverkar i Skolverkets projekt Handledning för lärande och i det av Vetenskapsrådet finansierade forskningsprojektet En skola på vetenskaplig grund.