Jonas Höög
Redaktör
Jonas Höög är professor i sociologi och arbetar nu på Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet, med forskning och utbildning i ledarskap. Ett centralt forskningsintresse är skolans struktur, kultur och ledarskap, och hur de hänger samman med skolans förmåga att nå bra resultat. Höögs lärararbete innefattar bland annat utveckling och ledning av personalvetarprogram, masterprogram i ledarskap och organisation, magisterprogram i utbildningsledarskap, rektorsprogram och polischefsutbildning. Han arbetar internationellt inom ISSPP (International Successful School Principal Project), EPNoSL (European Policy Network on School Leadership) och PROFLEC (Professional Learning through Feedback and Coaching).
Jonas Höög är professor i sociologi och arbetar nu på Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet, med forskning och utbildning i ledarskap. Ett centralt forskningsintresse är skolans struktur, kultur och ledarskap, och hur de hänger samman med skolans förmåga att nå bra resultat. Höögs lärararbete innefattar bland annat utveckling och ledning av personalvetarprogram, masterprogram i ledarskap och organisation, magisterprogram i utbildningsledarskap, rektorsprogram och polischefsutbildning. Han arbetar internationellt inom ISSPP (International Successful School Principal Project), EPNoSL (European Policy Network on School Leadership) och PROFLEC (Professional Learning through Feedback and Coaching).