Göran Bergström
Redaktör
Göran Bergström är docent i statsvetenskap vid Stockholms universitet. Forskningsområdet har i huvudsak varit utbildningspolitik i vid mening men också mer specifika utbildningspolitiska teman som hur synen på likvärdighet förändrats inom svensk skolpolitisk debatt, till exempel med M. Millares i O. Johansson & L. Svedberg (red.), Att leda mot skolans mål (2 uppl. 2016) och med L. Ekström i Utbildning & Demokrati (2016). Under senare tid har Bergström tillsammans med L. Ekström också publicerat ett par artiklar inom samhällskunskapens ämnesdidaktik (Journal of Humanities and Social Science Education, 2015). Sedan länge finns också ett särskilt intresse för olika typer av textanalytiska metoder, vilket bland annat har resulterat i Analyzing Text and Discourse. Eight Approaches for the Social Sciences (med K. Boréus, 2017).
Göran Bergström är docent i statsvetenskap vid Stockholms universitet. Forskningsområdet har i huvudsak varit utbildningspolitik i vid mening men också mer specifika utbildningspolitiska teman som hur synen på likvärdighet förändrats inom svensk skolpolitisk debatt, till exempel med M. Millares i O. Johansson & L. Svedberg (red.), Att leda mot skolans mål (2 uppl. 2016) och med L. Ekström i Utbildning & Demokrati (2016). Under senare tid har Bergström tillsammans med L. Ekström också publicerat ett par artiklar inom samhällskunskapens ämnesdidaktik (Journal of Humanities and Social Science Education, 2015). Sedan länge finns också ett särskilt intresse för olika typer av textanalytiska metoder, vilket bland annat har resulterat i Analyzing Text and Discourse. Eight Approaches for the Social Sciences (med K. Boréus, 2017).