Daniel Östlund
Kapitelförfattare
Redaktör
Daniel Östlund är docent och biträdande professor i pedagogik med inriktning specialpedagogik vid Högskolan Kristianstad. Han disputerade 2012 med en avhandling om deltagandets kontextuella villkor för elever inom grundsärskolans inriktning träningsskola. Daniel har tidigare erfarenhet som elevassistent, fritidspedagog och specialpedagog, men har sedan 2002 huvudsakligen arbetat med undervisning och forskning vid Högskolan Kristianstad. Hans forskning har ofta en praktiknära utgångspunkt och genomförs i nära samverkan med olika yrkeskategorier inom skolan.
Daniel Östlund är docent och biträdande professor i pedagogik med inriktning specialpedagogik vid Högskolan Kristianstad. Han disputerade 2012 med en avhandling om deltagandets kontextuella villkor för elever inom grundsärskolans inriktning träningsskola. Daniel har tidigare erfarenhet som elevassistent, fritidspedagog och specialpedagog, men har sedan 2002 huvudsakligen arbetat med undervisning och forskning vid Högskolan Kristianstad. Hans forskning har ofta en praktiknära utgångspunkt och genomförs i nära samverkan med olika yrkeskategorier inom skolan.