Caroline Liberg
Kapitelförfattare
Författare
Redaktör
Caroline Liberg är professor i utbildningsvetenskap med inriktning mot läroch läsprocesser vid Uppsala universitet. Hon har under många år undervisat och forskat om barns och ungdomars språkutveckling i tal och skrift. Centrala frågeställningar rör vad det innebär att lära sig att tala, läsa och skriva och på så sätt bli deltagare och medskapare i olika verksamheter av betydelse för att utvecklas som en medlem av ett samhälle och en kultur. Caroline Liberg har medverkat i fortbildningssammanhang och i utarbetandet av läromedel för lärarutbildningar och för det tidiga läs- och skrivlärandet.
Caroline Liberg är professor i utbildningsvetenskap med inriktning mot läroch läsprocesser vid Uppsala universitet. Hon har under många år undervisat och forskat om barns och ungdomars språkutveckling i tal och skrift. Centrala frågeställningar rör vad det innebär att lära sig att tala, läsa och skriva och på så sätt bli deltagare och medskapare i olika verksamheter av betydelse för att utvecklas som en medlem av ett samhälle och en kultur. Caroline Liberg har medverkat i fortbildningssammanhang och i utarbetandet av läromedel för lärarutbildningar och för det tidiga läs- och skrivlärandet.