Birgitta Sahlin
Redaktör
Birgitta Sahlin, fil.dr i pedagogik och lektor på Specialpedagogiska institutionen vid Stockholms universitet. Sahlin har en bakgrund som speciallärare. Hennes forskning skärskådar pedagogiken och det relationellas betydelse hos de omgivande vuxna när det gäller barn och ungdomar som hamnar i riskzonen för utslagning under sin utbildningstid. Den specialpedagogiska rådgivande−handledande samtalsfunktionens betydelse för utbildningsdemokratiska processer i skolan är idag fokus för hennes forskningsfrågor.
Birgitta Sahlin, fil.dr i pedagogik och lektor på Specialpedagogiska institutionen vid Stockholms universitet. Sahlin har en bakgrund som speciallärare. Hennes forskning skärskådar pedagogiken och det relationellas betydelse hos de omgivande vuxna när det gäller barn och ungdomar som hamnar i riskzonen för utslagning under sin utbildningstid. Den specialpedagogiska rådgivande−handledande samtalsfunktionens betydelse för utbildningsdemokratiska processer i skolan är idag fokus för hennes forskningsfrågor.