Ulf Elg
Kapitelförfattare
Ulf Elg är professor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Hans forskning är inriktad mot internationell marknadsföring, företagsrelationer och nätverk, samt detaljhandel. Han har i senare projekt bland annat belyst svenska företags marknadsstrategier på utvecklingsmarknader, hur detaljhandelsföretag arbetar med socialt ansvarstagande och hållbarhet. Han tillhör också Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet. Ulf Elg är också ansvarig för masterprogrammet International Marketing and Brand Management vid Ekonomihögskolan i Lund.
Ulf Elg är professor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Hans forskning är inriktad mot internationell marknadsföring, företagsrelationer och nätverk, samt detaljhandel. Han har i senare projekt bland annat belyst svenska företags marknadsstrategier på utvecklingsmarknader, hur detaljhandelsföretag arbetar med socialt ansvarstagande och hållbarhet. Han tillhör också Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet. Ulf Elg är också ansvarig för masterprogrammet International Marketing and Brand Management vid Ekonomihögskolan i Lund.