Trude Havik
Kapitelförfattare
Trude Havik är førsteamanuensis vid Læringsmiljøsenteret, UiS. Hon har doktorerat i specialpedagogik om skolans roll vid skolfrånvaro och skolvägran. Hon forskar dessutom om klassrumsinteraktioner, elev-engagemang, vänskap och mobbning, och var postdoktor i CIESL--projektet. Utöver detta har hon varit verksam som ledare och specialpedagog i den kommunala PP-tjänsten och arbetat som specialpedagog och lärare i skolan.
Trude Havik är førsteamanuensis vid Læringsmiljøsenteret, UiS. Hon har doktorerat i specialpedagogik om skolans roll vid skolfrånvaro och skolvägran. Hon forskar dessutom om klassrumsinteraktioner, elev-engagemang, vänskap och mobbning, och var postdoktor i CIESL--projektet. Utöver detta har hon varit verksam som ledare och specialpedagog i den kommunala PP-tjänsten och arbetat som specialpedagog och lärare i skolan.