Tindra Hilding
Kapitelförfattare
Tindra Hildning Krasa är legitimerad grundlärare med inriktning mot fritidshem, Södertörns högskola, med mångårig erfarenhet av arbete i fritidshem. Hon har även arbetat som VFU-lärare på Södertörns högskola och i nuläget är hon utvecklingsledare för fritidsverksamheten på sin arbetsplats. Intresset för normmedvetenhet och barns identitetsskapande har alltid varit närvarande i hennes yrkesutövande och hon har länge arbetat med drama för att synliggöra och ifrågasätta normer tillsammans med barngrupper på fritidshemmet.
Tindra Hildning Krasa är legitimerad grundlärare med inriktning mot fritidshem, Södertörns högskola, med mångårig erfarenhet av arbete i fritidshem. Hon har även arbetat som VFU-lärare på Södertörns högskola och i nuläget är hon utvecklingsledare för fritidsverksamheten på sin arbetsplats. Intresset för normmedvetenhet och barns identitetsskapande har alltid varit närvarande i hennes yrkesutövande och hon har länge arbetat med drama för att synliggöra och ifrågasätta normer tillsammans med barngrupper på fritidshemmet.