Sue Dockett
Kapitelförfattare
Sue Dockett är professor i Early Childhood Education och verksam vid Charles Sturt University i Albury, Australien. Hon har arbetat med förskolepedagogik i drygt 30 år, både som lärare och som forskare. Under de senaste 20 åren har hon arbetat med förskollärarutbildning och forskning. Mycket av hennes forskning är inriktad på pedagogiska övergångar, i synnerhet skolstarten och alla de inblandades förväntningar och upplevelser. Tillsammans med Bob Perry har Sue genomfört omfattande forskningsprojekt om pedagogiska övergångar. Deras forskningsresultat har fått stor spridning i olika publikationer och haft en väsentlig påverkan såväl på politik och praktisk verksamhet som på annan forskning. För närvarande arbetar Sue med forskningsprojekt i Australien och internationellt som syftar till att ge alla barn en bra skolstart.
Sue Dockett är professor i Early Childhood Education och verksam vid Charles Sturt University i Albury, Australien. Hon har arbetat med förskolepedagogik i drygt 30 år, både som lärare och som forskare. Under de senaste 20 åren har hon arbetat med förskollärarutbildning och forskning. Mycket av hennes forskning är inriktad på pedagogiska övergångar, i synnerhet skolstarten och alla de inblandades förväntningar och upplevelser. Tillsammans med Bob Perry har Sue genomfört omfattande forskningsprojekt om pedagogiska övergångar. Deras forskningsresultat har fått stor spridning i olika publikationer och haft en väsentlig påverkan såväl på politik och praktisk verksamhet som på annan forskning. För närvarande arbetar Sue med forskningsprojekt i Australien och internationellt som syftar till att ge alla barn en bra skolstart.