Stefan Gustafson
Kapitelförfattare
Stefan Gustafson är biträdande professor och docent i pedagogik vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköpings universitet. Hans forskning handlar om dyslexi och andra lässvårigheter, läsutveckling, interventioner och formativa bedömningar. Den övergripande forskningsfrågan som han särskilt intresserat sig för är hur läspedagogiska interventioner kan anpassas till lässvaga barns varierande behov. Denna forskning handlar om att på ett systematiskt sätt studera vilka barn som har större respektive mindre nytta av olika interventioner.
Stefan Gustafson är biträdande professor och docent i pedagogik vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköpings universitet. Hans forskning handlar om dyslexi och andra lässvårigheter, läsutveckling, interventioner och formativa bedömningar. Den övergripande forskningsfrågan som han särskilt intresserat sig för är hur läspedagogiska interventioner kan anpassas till lässvaga barns varierande behov. Denna forskning handlar om att på ett systematiskt sätt studera vilka barn som har större respektive mindre nytta av olika interventioner.