Robert Lecusay
Kapitelförfattare
Robert Lecusay är docent i pedagogik vid Södertörns högskola och projektforskare vid Malmö universitet. Han är också affilierad forskare på Jönköpings University där han är medlem i forskargruppen inom förskoledidaktik, samt på University of California i San Diego där han arbetar med Laboratory of Comparative Human Cognition. Hans forskning och undervisning fokuserar på frågor om barns lek och utforskande samt hållbar undervisning och utbildning inom förskolepedagogik. Hans nuvarande forskning inriktas i huvudsak på svenska förskollärares upplevelser och engagemang kring begreppen i praktiken.
Robert Lecusay är docent i pedagogik vid Södertörns högskola och projektforskare vid Malmö universitet. Han är också affilierad forskare på Jönköpings University där han är medlem i forskargruppen inom förskoledidaktik, samt på University of California i San Diego där han arbetar med Laboratory of Comparative Human Cognition. Hans forskning och undervisning fokuserar på frågor om barns lek och utforskande samt hållbar undervisning och utbildning inom förskolepedagogik. Hans nuvarande forskning inriktas i huvudsak på svenska förskollärares upplevelser och engagemang kring begreppen i praktiken.