Poja Shams
Kapitelförfattare
Poja Shams är lektor vid Handelshögskolan, Karlstads universitet, inom företagsekonomi med inriktning mot konsumentbeteende och tjänsteforskning. Poja har under många år utgått från digitala verktyg för att förstå samspelet mellan kunden och tjänstelandskapet. De senaste åren har forskningsfokus varit på digitalisering och digitala verktyg för att mäta och förbättra förutsättningarna för upplevelser. Han har utvecklat och arbetat med verktyg för att mäta emotioner och visuell perception och på så vis kunnat utreda de påverkansfaktorer som skapar förutsättningar för starka och positiva upplevelser.
Poja Shams är lektor vid Handelshögskolan, Karlstads universitet, inom företagsekonomi med inriktning mot konsumentbeteende och tjänsteforskning. Poja har under många år utgått från digitala verktyg för att förstå samspelet mellan kunden och tjänstelandskapet. De senaste åren har forskningsfokus varit på digitalisering och digitala verktyg för att mäta och förbättra förutsättningarna för upplevelser. Han har utvecklat och arbetat med verktyg för att mäta emotioner och visuell perception och på så vis kunnat utreda de påverkansfaktorer som skapar förutsättningar för starka och positiva upplevelser.