Per-Olof Johansson
Kapitelförfattare
Per Olof Johansson har sin bakgrund som lärare i grundskolan. Han är fil.kand. med pedagogik som huvudämne och har haft tjänst som forskningsassistent vid Lärarhögskolan i Stockholm och vid Institutionen för internationell pedagogik. Större delen av sin lärargärning har han ägnat åt elever med skolsvårigheter, bl.a. som föreståndare och lärare vid skoldaghem under 14 år. Som systemiskt utbildad familjeterapeut har han under många år ägnat sig åt handledning och utveckling av arbetslag inom skola och omsorg samt åt ledarskapsutbildning.
Per Olof Johansson har sin bakgrund som lärare i grundskolan. Han är fil.kand. med pedagogik som huvudämne och har haft tjänst som forskningsassistent vid Lärarhögskolan i Stockholm och vid Institutionen för internationell pedagogik. Större delen av sin lärargärning har han ägnat åt elever med skolsvårigheter, bl.a. som föreståndare och lärare vid skoldaghem under 14 år. Som systemiskt utbildad familjeterapeut har han under många år ägnat sig åt handledning och utveckling av arbetslag inom skola och omsorg samt åt ledarskapsutbildning.