Per-Åke Rosvall
Kapitelförfattare
Författare
Redaktör
Per-Åke Rosvall är doktorand i pedagogiskt arbete vid Högskolan i Borås. Han undervisar i lärarutbildningen i ämnet svenska och då främst utifrån utbildningssociologiska perspektiv. Han ingår i det nordiska nätverket The Nordic Research Network, Critical Perspectives on Children, Young People, Welfare and Education (NordCrit). Hans forskning fokuserar elevinflytande och han deltar för närvarande i ett projekt finansierat av Vetenskapsrådet med namnet ”Ett aktivt medborgarskap? Om demokratifostran i gymnasieskolan”. Per-Åke Rosvall kommer under 2012 att disputera på en avhandling om elevinflytande som är producerad inom ramen för detta projekt.
Per-Åke Rosvall är doktorand i pedagogiskt arbete vid Högskolan i Borås. Han undervisar i lärarutbildningen i ämnet svenska och då främst utifrån utbildningssociologiska perspektiv. Han ingår i det nordiska nätverket The Nordic Research Network, Critical Perspectives on Children, Young People, Welfare and Education (NordCrit). Hans forskning fokuserar elevinflytande och han deltar för närvarande i ett projekt finansierat av Vetenskapsrådet med namnet ”Ett aktivt medborgarskap? Om demokratifostran i gymnasieskolan”. Per-Åke Rosvall kommer under 2012 att disputera på en avhandling om elevinflytande som är producerad inom ramen för detta projekt.