Morten Misfeldt
Kapitelförfattare
Morten Misfeldt är professor i digital utbildning och matematikdidaktik och leder ett centrum för digital utbildning vid Institutionen för naturvetenskapens didaktik och institutionen för datalogi vid Köpenhamns universitet. Han har arbetat med forskning och utveckling av matematikundervisning och teknologiintegration i skolan i många år. Han disputerade vid Århus universitet 2006 på en avhandling om matematiska skrivprocesser bland universitetsstudenter och forskare. Efter disputationen har han arbetat med integration av dynamisk geometri och CAS i skolan. De senaste åren har han ägnat sig åt implementering av teknologisk infra-struktur i skolsystemet och programmering som skolämne.
Morten Misfeldt är professor i digital utbildning och matematikdidaktik och leder ett centrum för digital utbildning vid Institutionen för naturvetenskapens didaktik och institutionen för datalogi vid Köpenhamns universitet. Han har arbetat med forskning och utveckling av matematikundervisning och teknologiintegration i skolan i många år. Han disputerade vid Århus universitet 2006 på en avhandling om matematiska skrivprocesser bland universitetsstudenter och forskare. Efter disputationen har han arbetat med integration av dynamisk geometri och CAS i skolan. De senaste åren har han ägnat sig åt implementering av teknologisk infra-struktur i skolsystemet och programmering som skolämne.