Martina Norling
Kapitelförfattare
Martina Norling är fil.dr i didaktik och verksam som universitetslektor i pedagogik med inriktning mot förskola vid Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap vid Örebro universitet. Hon är utbildad förskollärare och har en magisterexamen i specialpedagogik. Martina undervisar främst i ämnesdidaktik och språk i förskola och förskoleklass. Hennes forskningsintresse är språk, flerspråkighet, läs- och skrivutveckling i social språkmiljö i förskolan. Hon medverkar i nationella och internationella forskningsnätverk. Martina är vidare aktiv i forskningsmiljön Research on Children’s Education and Learning (ReCEL), vid Örebro universitet.
Martina Norling är fil.dr i didaktik och verksam som universitetslektor i pedagogik med inriktning mot förskola vid Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap vid Örebro universitet. Hon är utbildad förskollärare och har en magisterexamen i specialpedagogik. Martina undervisar främst i ämnesdidaktik och språk i förskola och förskoleklass. Hennes forskningsintresse är språk, flerspråkighet, läs- och skrivutveckling i social språkmiljö i förskolan. Hon medverkar i nationella och internationella forskningsnätverk. Martina är vidare aktiv i forskningsmiljön Research on Children’s Education and Learning (ReCEL), vid Örebro universitet.