Martin Malmström
Kapitelförfattare
Martin Malmström är FD, lektor i utbildningsvetenskap och postdoktor vid Lunds universitet och intresserar sig i sin forskning främst för skrivande. I sin avhandling och i andra undersökningar har han använt kritisk diskursanalys inspirerad av Norman Fairclough för att analysera föreställningar om skrivande och om skolors marknadsföringsmaterial. I kapitlet ”Intertextualitet i medietexter” använder Malmström begreppet intertextualitet för att analysera och problematisera en debattartikel där skribenten pläderar för en ny skolpolitik.
Martin Malmström är FD, lektor i utbildningsvetenskap och postdoktor vid Lunds universitet och intresserar sig i sin forskning främst för skrivande. I sin avhandling och i andra undersökningar har han använt kritisk diskursanalys inspirerad av Norman Fairclough för att analysera föreställningar om skrivande och om skolors marknadsföringsmaterial. I kapitlet ”Intertextualitet i medietexter” använder Malmström begreppet intertextualitet för att analysera och problematisera en debattartikel där skribenten pläderar för en ny skolpolitik.