Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Magnus Hultén

Kapitelförfattare

Magnus Hultén (f. 1970), professor i naturvetenskapernas didaktik vid Linköpings universitet. Han disputerade 2008 vid Stockholms universitet på en avhandling om naturvetenskapens historia i folkskola och grundskola. Han intresserar sig för frågor om skolans roll i samhället, vad som formar skolämnen, deras innehåll, syften och arbetssätt samt hur skolan styrs och hur detta förändrats över tid. Hultén leder för närvarande projektet ”Skolans målstyrning 1919–2020: från progressivism till NPM/nyliberalism”. Hans senaste bok Striden om den goda skolan: Hur kunskapsfrågan enat, splittrat och förändrat svensk skola och skoldebatt handlar om 1990-talets skolreformer. Hultén har varit verksam inom lärarutbildningen sedan 2002.

Magnus Hultén (f. 1970), professor i naturvetenskapernas didaktik vid Linköpings universitet. Han disputerade 2008 vid Stockholms universitet på en avhandling om naturvetenskapens historia i folkskola och grundskola. Han intresserar sig för frågor om skolans roll i samhället, vad som formar skolämnen, deras innehåll, syften och arbetssätt samt hur skolan styrs och hur detta förändrats över tid. Hultén leder för närvarande projektet ”Skolans målstyrning 1919–2020: från progressivism till NPM/nyliberalism”. Hans senaste bok Striden om den goda skolan: Hur kunskapsfrågan enat, splittrat och förändrat svensk skola och skoldebatt handlar om 1990-talets skolreformer. Hultén har varit verksam inom lärarutbildningen sedan 2002.