Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Lise-Lotte Ozolins

Kapitelförfattare

Lise-Lotte Ozolins är leg. sjuksköterska, fil.dr i vårdvetenskap och har arbetat vid Linnéuniversitetet som lektor vid institutionen för hälso- och vårdvetenskap. Hon har mångårig erfarenhet av undervisning och handledning inom sjuksköterskeprogrammet och har också erfarenhet av undervisning på avancerad nivå och forskarnivå i ämnet vårdvetenskap. Hennes doktorsavhandling handlar om fenomenet beröring i vårdsammanhang. Vid Linnéuniversitetet finns en studentdriven hälsomottagning som har en livsvärldsteoretisk grund för undervisning, handledning och vårdande. Hon har varit en drivande kraft i planeringen och uppbyggnaden av denna verksamhet, och resultaten från hennes avhandling har omsatts och införts som en vårdhandling i verksamheten, där besökarna/patienterna erbjuds vårdande beröring. Hennes forskningsintresse omfattar både vårdande och lärande i vårdsammanhang.

Lise-Lotte Ozolins är leg. sjuksköterska, fil.dr i vårdvetenskap och har arbetat vid Linnéuniversitetet som lektor vid institutionen för hälso- och vårdvetenskap. Hon har mångårig erfarenhet av undervisning och handledning inom sjuksköterskeprogrammet och har också erfarenhet av undervisning på avancerad nivå och forskarnivå i ämnet vårdvetenskap. Hennes doktorsavhandling handlar om fenomenet beröring i vårdsammanhang. Vid Linnéuniversitetet finns en studentdriven hälsomottagning som har en livsvärldsteoretisk grund för undervisning, handledning och vårdande. Hon har varit en drivande kraft i planeringen och uppbyggnaden av denna verksamhet, och resultaten från hennes avhandling har omsatts och införts som en vårdhandling i verksamheten, där besökarna/patienterna erbjuds vårdande beröring. Hennes forskningsintresse omfattar både vårdande och lärande i vårdsammanhang.