Linda Plantin-Ewe
Kapitelförfattare
Linda Plantin Ewe är doktorand i pedagogik med inriktning specialpedagogik vid forskarskolan SET vid Malmö Universitet. Sedan 2014 är hon anställd som universitetsadjunkt i specialpedagogik vid Högskolan Kristianstad där hon undervisar i specialpedagog- och speciallärarprogrammen. Lindas avhandling handlar om interpersonella relationer mellan lärare och elever. Mer specifikt riktas fokus mot lärares relationskompetens i möte med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Linda har en bakgrund som grundskollärare i matematik och naturvetenskapernas didaktik. Hon är också utbildad specialpedagog och har arbetat merparten av sina praktikverksamma år inom resursskolans ram med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Linda Plantin Ewe är doktorand i pedagogik med inriktning specialpedagogik vid forskarskolan SET vid Malmö Universitet. Sedan 2014 är hon anställd som universitetsadjunkt i specialpedagogik vid Högskolan Kristianstad där hon undervisar i specialpedagog- och speciallärarprogrammen. Lindas avhandling handlar om interpersonella relationer mellan lärare och elever. Mer specifikt riktas fokus mot lärares relationskompetens i möte med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Linda har en bakgrund som grundskollärare i matematik och naturvetenskapernas didaktik. Hon är också utbildad specialpedagog och har arbetat merparten av sina praktikverksamma år inom resursskolans ram med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.