Lilyana Thorsager
Kapitelförfattare
Lilyana Thorsager studerar utbildningsledning och skolutveckling vid Karlstads universitet. Hon har en filosofie kandidatexamen i specialpedagogik samt en filosofie magisterexamen i pedagogiskt arbete och har även studerat psykologi och hälsofrämjande arbete. Engagemanget för personer som ses som annorlunda, oavsett om det handlar om särskild begåvning eller neuropsykiatriska svårigheter, och för deras anhöriga, började med egna och bekantas påfrestande erfarenheter. Engagemanget har successivt utvecklats till ett vetenskapligt intresse, i huvudsak avseende främjande arbete i skolan. Hon föreläser om och jobbar med hälsopromotion och organisationsutveckling.
Lilyana Thorsager studerar utbildningsledning och skolutveckling vid Karlstads universitet. Hon har en filosofie kandidatexamen i specialpedagogik samt en filosofie magisterexamen i pedagogiskt arbete och har även studerat psykologi och hälsofrämjande arbete. Engagemanget för personer som ses som annorlunda, oavsett om det handlar om särskild begåvning eller neuropsykiatriska svårigheter, och för deras anhöriga, började med egna och bekantas påfrestande erfarenheter. Engagemanget har successivt utvecklats till ett vetenskapligt intresse, i huvudsak avseende främjande arbete i skolan. Hon föreläser om och jobbar med hälsopromotion och organisationsutveckling.