Lars Erikson
Kapitelförfattare
Lars Erikson är filosofie doktor och lektor i pedagogik. Han forskar och undervisar på institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap vid Örebro universitet. Han disputerade 2004 med avhandlingen Föräldrar och skola, producerad inom riksbanksprojektet ”Den goda läraren”. På uppdrag av den tidigare Myndigheten för skolutveckling genomförde han 2008 en kartläggning av grundskollärares föräldrasamverkan samt en kvalitativ intervjustudie och har också deltagit i VR-projektet ”Utbildning som medborgerlig rättighet. Föräldrarätt eller barns rätt eller …?”.
Lars Erikson är filosofie doktor och lektor i pedagogik. Han forskar och undervisar på institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap vid Örebro universitet. Han disputerade 2004 med avhandlingen Föräldrar och skola, producerad inom riksbanksprojektet ”Den goda läraren”. På uppdrag av den tidigare Myndigheten för skolutveckling genomförde han 2008 en kartläggning av grundskollärares föräldrasamverkan samt en kvalitativ intervjustudie och har också deltagit i VR-projektet ”Utbildning som medborgerlig rättighet. Föräldrarätt eller barns rätt eller …?”.