Kicki Skog
Kapitelförfattare
Kicki Skog är lektor i matematikämnets didaktik och har många års erfarenhet som lärare i grundskolans senare år med fokus på matematik och naturvetenskap. Hon disputerade vid Stockholms universitet 2014 med en avhandling om vad blivande matematik-lärare talar om som meningsfullt i utbildningen. Fokus för hennes forskning är tillgängliggörande och inkluderande perspektiv i lärarutbildningen. Förutom intresset för lärarutbildningsfrågor intresserar hon sig även för såväl möjligheter som möjliga utmaningar när undervisningen bedrivs med stöd av digitala resurser. Hon deltog som forskare i IFOUS-projektet Programmering i ämnesunder-visningen 2017-2020.
Kicki Skog är lektor i matematikämnets didaktik och har många års erfarenhet som lärare i grundskolans senare år med fokus på matematik och naturvetenskap. Hon disputerade vid Stockholms universitet 2014 med en avhandling om vad blivande matematik-lärare talar om som meningsfullt i utbildningen. Fokus för hennes forskning är tillgängliggörande och inkluderande perspektiv i lärarutbildningen. Förutom intresset för lärarutbildningsfrågor intresserar hon sig även för såväl möjligheter som möjliga utmaningar när undervisningen bedrivs med stöd av digitala resurser. Hon deltog som forskare i IFOUS-projektet Programmering i ämnesunder-visningen 2017-2020.