Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Ketil A. Thorgersen

Kapitelförfattare

Ketil Thorgersen är fil.dr i musikpedagogik och har arbetat som musiklärare på alla nivåer i skolan sedan han utbildades till musik- och engelsklärare i början av 1990-talet i Norge. Hans egna erfarenheter av att musikämnets status var olika på olika skolor och att den ändrades beroende på olika faktorer, blev temat för masteruppsatsen – musikämnets status i den norska skolan. Doktorsavhandlingen i musikpedagogik om företaget Hagströms musikpedagogiska verksamhet – Music from the backyard – Hagström’s music education, kom 2009. Forskningsintresset har rört sig mycket kring estetiska upplevelser, ny teknologi och musikpedagogik, vilket bottnar i Thorgersens intresse för hur lärande går till när fokus gäller något så konkret och samtidigt så abstrakt som musik. Som basist inom allt från jazz och klassisk till dansband har han erfarit att det finns många sätt att lära och uppleva musik.

Ketil Thorgersen är fil.dr i musikpedagogik och har arbetat som musiklärare på alla nivåer i skolan sedan han utbildades till musik- och engelsklärare i början av 1990-talet i Norge. Hans egna erfarenheter av att musikämnets status var olika på olika skolor och att den ändrades beroende på olika faktorer, blev temat för masteruppsatsen – musikämnets status i den norska skolan. Doktorsavhandlingen i musikpedagogik om företaget Hagströms musikpedagogiska verksamhet – Music from the backyard – Hagström’s music education, kom 2009. Forskningsintresset har rört sig mycket kring estetiska upplevelser, ny teknologi och musikpedagogik, vilket bottnar i Thorgersens intresse för hur lärande går till när fokus gäller något så konkret och samtidigt så abstrakt som musik. Som basist inom allt från jazz och klassisk till dansband har han erfarit att det finns många sätt att lära och uppleva musik.