Karolina Wirdenäs
Kapitelförfattare
Författare
Karolina Wirdenäs är fil.dr och universitetslektor i svenska vid Institutionen för svenska och flerspråkighet, Stockholms universitet. Hon disputerade 2002 på avhandlingen Ungdomars argumentation: om argumentationstekniker i gruppsamtal och har också därefter forskat om ungas interaktion. På senare år har hennes forskning inriktats på skrivutveckling och klassrumsinteraktion. Hon har publicerat artikeln ”Skrivpedagogik i praktiken. Textkedjor, textsamtal och textypologier i tre svensklärares klassrum” (tillsammans med Per Holmberg) i Språk och stil 2010.
Karolina Wirdenäs är fil.dr och universitetslektor i svenska vid Institutionen för svenska och flerspråkighet, Stockholms universitet. Hon disputerade 2002 på avhandlingen Ungdomars argumentation: om argumentationstekniker i gruppsamtal och har också därefter forskat om ungas interaktion. På senare år har hennes forskning inriktats på skrivutveckling och klassrumsinteraktion. Hon har publicerat artikeln ”Skrivpedagogik i praktiken. Textkedjor, textsamtal och textypologier i tre svensklärares klassrum” (tillsammans med Per Holmberg) i Språk och stil 2010.