Karin Thörne
Kapitelförfattare
Karin Thörne, leg. läkare, specialist i barn- och ungdomspsykiatri, leg. psykoterapeut, doktorand i medicinsk pedagogik, vid Institutionen för medicin och hälsa, Hälsouniversitetet Linköping och Jönköping Academy, har initierat och ansvarat för ledningen av den landstingsövergripande studierektorsorganisationen för AT- och ST-läkare och är sedan ett tiotal år övergripande studierektor för verksamhetsförlagd utbildning omfattande 17 professionsutbildningar, Futurum, Landstinget i Jönköpings län. Hon har arbetat med utveckling och utbildning inom generiska kunskapsområden, såsom lärande i vården, handledning, ledarskap, kvalitets- och förbättringskunskap och interprofessionellt lärande. Hon har också initierat och undervisat i reflektionsledarutbildning och leder reflektionsgrupper.
Karin Thörne, leg. läkare, specialist i barn- och ungdomspsykiatri, leg. psykoterapeut, doktorand i medicinsk pedagogik, vid Institutionen för medicin och hälsa, Hälsouniversitetet Linköping och Jönköping Academy, har initierat och ansvarat för ledningen av den landstingsövergripande studierektorsorganisationen för AT- och ST-läkare och är sedan ett tiotal år övergripande studierektor för verksamhetsförlagd utbildning omfattande 17 professionsutbildningar, Futurum, Landstinget i Jönköpings län. Hon har arbetat med utveckling och utbildning inom generiska kunskapsområden, såsom lärande i vården, handledning, ledarskap, kvalitets- och förbättringskunskap och interprofessionellt lärande. Hon har också initierat och undervisat i reflektionsledarutbildning och leder reflektionsgrupper.