Karin Renblad
Kapitelförfattare
Karin Renblad är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Jönköping University. Hon har tidigare varit anställd som gymnasiechef i Gislaved kommun och kvalitetsansvarig vid barn- och utbildningsförvaltningen i Habo kommun, verksamhetschef för Centrum för Lärande och Undervisning vid Högskolan i Borås samt FoU-ledare och verksamhetschef för Luppen kunskapscentrum. Karin disputerade år 2003 med avhandlingen ”Empowerment: a question about democracy and ethics in everyday life: ICT and empowering relationship as support for persons with intellectual disabilities”. Hon har bedrivit flera FoU- och forskningsprojekt inom äldreområdet samt inom förskolan och skolan med fokus på kompetens- och kvalitetsutveckling inom verksamheterna.
Karin Renblad är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Jönköping University. Hon har tidigare varit anställd som gymnasiechef i Gislaved kommun och kvalitetsansvarig vid barn- och utbildningsförvaltningen i Habo kommun, verksamhetschef för Centrum för Lärande och Undervisning vid Högskolan i Borås samt FoU-ledare och verksamhetschef för Luppen kunskapscentrum. Karin disputerade år 2003 med avhandlingen ”Empowerment: a question about democracy and ethics in everyday life: ICT and empowering relationship as support for persons with intellectual disabilities”. Hon har bedrivit flera FoU- och forskningsprojekt inom äldreområdet samt inom förskolan och skolan med fokus på kompetens- och kvalitetsutveckling inom verksamheterna.