Kamilla Klefbeck
Kapitelförfattare
Kamilla Klefbeck är doktorand i specialpedagogik inom forskarskolan SET (Special Education for Teacher Educators). Hon är också adjunkt med inriktning specialpedagogik på Högskolan Kristianstad. Hon har tidigare erfarenhet som elevassistent, biträdande rektor och speciallärare i utbildning för elever med intellektuell funktionsnedsättning inom grundsär- och gymnasiesärskola. Kamillas forskning är praktiknära, genom att hon bjuder in, utforskar och utvecklar utbildningspraktiken tillsammans med lärare verksamma i grundsärskolan. Kamilla är särskilt intresserad av elevers förutsättningar för aktivt deltagande i undervisningen, när eleverna har en kombination av intellektuell funktionsnedsättning och autismspektrumtillstånd.
Kamilla Klefbeck är doktorand i specialpedagogik inom forskarskolan SET (Special Education for Teacher Educators). Hon är också adjunkt med inriktning specialpedagogik på Högskolan Kristianstad. Hon har tidigare erfarenhet som elevassistent, biträdande rektor och speciallärare i utbildning för elever med intellektuell funktionsnedsättning inom grundsär- och gymnasiesärskola. Kamillas forskning är praktiknära, genom att hon bjuder in, utforskar och utvecklar utbildningspraktiken tillsammans med lärare verksamma i grundsärskolan. Kamilla är särskilt intresserad av elevers förutsättningar för aktivt deltagande i undervisningen, när eleverna har en kombination av intellektuell funktionsnedsättning och autismspektrumtillstånd.