Johanna Andersson
Kapitelförfattare
Redaktör
Johanna Andersson är fil.dr i naturvetenskapernas didaktik och verksam i forskningsmiljön Teknikens och Naturvetenskapernas Didaktik (TekNaD) vid Linköpings universitet. Hennes forskningsintresse rör barns begreppsbildning med fokus på deras föreställningar och representationer inom naturvetenskap. Hennes forskning omfattar även hur teckningar kan användas som ett pedagogiskt redskap inom NO-undervisning. Johanna har en bakgrund som grundskollärare. Utöver forskning undervisar hon på olika lärarprogram vid Linköpings universitet.
Johanna Andersson är fil.dr i naturvetenskapernas didaktik och verksam i forskningsmiljön Teknikens och Naturvetenskapernas Didaktik (TekNaD) vid Linköpings universitet. Hennes forskningsintresse rör barns begreppsbildning med fokus på deras föreställningar och representationer inom naturvetenskap. Hennes forskning omfattar även hur teckningar kan användas som ett pedagogiskt redskap inom NO-undervisning. Johanna har en bakgrund som grundskollärare. Utöver forskning undervisar hon på olika lärarprogram vid Linköpings universitet.