Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Inga-Britt Skogh

Kapitelförfattare

Inga-Britt Skogh är professor i teknikens didaktik vid Kungliga Tekniska högskolan (KTH). Hon är forskarutbildningsansvarig, forskningsledare för den teknikdidaktiska forskningsgruppen samt koordinator för lärarforskarskolan QUEST vid ECE-skolan. Hon är sedan 2013 ledamot i Vetenskapsrådets utbildningsvetenskapliga kommitté. Inga-Britt har en bakgrund som klasslärare i grundskolan och som lärarutbildare. I sin forskning utgår Inga-Britt ofta från ett elevperspektiv, elevers motivation för lärande och orsaker bakom förekomst/brist på tekniskt självförtroende bland elever. Andra forskningsintressen är teknik och genus, bedömning i teknik och undervisning om hållbar utveckling inom ramen för teknikämnet.

Inga-Britt Skogh är professor i teknikens didaktik vid Kungliga Tekniska högskolan (KTH). Hon är forskarutbildningsansvarig, forskningsledare för den teknikdidaktiska forskningsgruppen samt koordinator för lärarforskarskolan QUEST vid ECE-skolan. Hon är sedan 2013 ledamot i Vetenskapsrådets utbildningsvetenskapliga kommitté. Inga-Britt har en bakgrund som klasslärare i grundskolan och som lärarutbildare. I sin forskning utgår Inga-Britt ofta från ett elevperspektiv, elevers motivation för lärande och orsaker bakom förekomst/brist på tekniskt självförtroende bland elever. Andra forskningsintressen är teknik och genus, bedömning i teknik och undervisning om hållbar utveckling inom ramen för teknikämnet.