
Hanna Holst
Kapitelförfattare
Hanna Holst är leg. sjuksköterska och fil.dr i vårdvetenskap vid Linnéuniversitetet i Växjö. Hon disputerade med avhandlingen Det lärande utrymmet (2017) där hon beskriver studenters lärande i par vid VFU (verksamhetsförlagd utbildning) och det lärande utrymme som uppstår mellan patienter, studenter och handledare. Hon undervisar i vårdvetenskap, håller i uppdragsutbildningar i handledning på avancerad nivå och genomför kompetensutveckling för kliniska handledare. Hon har erfarenhet av reflektionsbaserad handledning av såväl studenter som kliniska handledare i teoretiska och kliniska kurser och yrkeshandledning. Hon bedriver kvalitetsarbete och forskning som klinisk lektor för att stödja studenters lärande vid VFU.
Hanna Holst är leg. sjuksköterska och fil.dr i vårdvetenskap vid Linnéuniversitetet i Växjö. Hon disputerade med avhandlingen Det lärande utrymmet (2017) där hon beskriver studenters lärande i par vid VFU (verksamhetsförlagd utbildning) och det lärande utrymme som uppstår mellan patienter, studenter och handledare. Hon undervisar i vårdvetenskap, håller i uppdragsutbildningar i handledning på avancerad nivå och genomför kompetensutveckling för kliniska handledare. Hon har erfarenhet av reflektionsbaserad handledning av såväl studenter som kliniska handledare i teoretiska och kliniska kurser och yrkeshandledning. Hon bedriver kvalitetsarbete och forskning som klinisk lektor för att stödja studenters lärande vid VFU.