Gudrun Schön Johansson
Kapitelförfattare
Gudrun Schön-Johansson, fil.mag., är universitetsadjunkt, utbildad rytmiklärare vid Dalcrozeseminariet i Stockholm och undervisar framför allt fritidslärare och förskollärare i rörelse och musik, problembaserat lärande (PBL) samt läger- och friluftsverksamhet. Hon är fil.mag. i pedagogik vid Stockholms universitet, har mångårig erfarenhet av lärarutbildning och är intresserad av att följa studenternas utveckling till kreativa och fantasifulla lärare. Hon har tidigare presenterat publikationen Hur studenter vid lärarutbildningen och barn uppfattar tillvaron i skolan.
Gudrun Schön-Johansson, fil.mag., är universitetsadjunkt, utbildad rytmiklärare vid Dalcrozeseminariet i Stockholm och undervisar framför allt fritidslärare och förskollärare i rörelse och musik, problembaserat lärande (PBL) samt läger- och friluftsverksamhet. Hon är fil.mag. i pedagogik vid Stockholms universitet, har mångårig erfarenhet av lärarutbildning och är intresserad av att följa studenternas utveckling till kreativa och fantasifulla lärare. Hon har tidigare presenterat publikationen Hur studenter vid lärarutbildningen och barn uppfattar tillvaron i skolan.