Farrin Firozi
Kapitelförfattare
Farrin Firozi är förstelärare vid Spånga gymnasium och ämneslärare i matematik och kemi. Hon har masterexamen i matematikämnets didaktik. I sitt forskningsarbete har hon gjort en tillämpning av Deweys erfarenhetsteori, dvs. att elevens erfarenhet är en funktion av kontinuitet och interaktion. I sitt uppdrag som förstelärare har hon utvecklat undervisning och lärandemetoder som bygger på de pragmatiska traditionerna och samarbetat med tre ämneslärare i kemi, matematik och samhällskunskap. Farrin har verkat som föreläsare och handledare bland lärarkollegor samt inom elevhälsovården. Hennes elever har vunnit utmärkelser på Kemins dag.
Farrin Firozi är förstelärare vid Spånga gymnasium och ämneslärare i matematik och kemi. Hon har masterexamen i matematikämnets didaktik. I sitt forskningsarbete har hon gjort en tillämpning av Deweys erfarenhetsteori, dvs. att elevens erfarenhet är en funktion av kontinuitet och interaktion. I sitt uppdrag som förstelärare har hon utvecklat undervisning och lärandemetoder som bygger på de pragmatiska traditionerna och samarbetat med tre ämneslärare i kemi, matematik och samhällskunskap. Farrin har verkat som föreläsare och handledare bland lärarkollegor samt inom elevhälsovården. Hennes elever har vunnit utmärkelser på Kemins dag.