Fanny Jonsdottir
Kapitelförfattare
Fanny Jonsdottir är fil.dr och universitetslektor i pedagogik vid Malmö högskola. Det huvudsakliga forskningsintresset rör främst relationella frågor så som samspel och relationer mellan barn och mellan barn och vuxna i förskolan men även lekens betydelse för barns utveckling och lärande samt lärares professionella förhållningssätt. Jonsdottirs doktorsavhandling Barns kamratrelationer: samhörighet tillhörighet vänskap utanförskap belyser barns sociala relationsmönster i förskolan och personalens uppfattningar om barns sociala färdigheter.
Fanny Jonsdottir är fil.dr och universitetslektor i pedagogik vid Malmö högskola. Det huvudsakliga forskningsintresset rör främst relationella frågor så som samspel och relationer mellan barn och mellan barn och vuxna i förskolan men även lekens betydelse för barns utveckling och lärande samt lärares professionella förhållningssätt. Jonsdottirs doktorsavhandling Barns kamratrelationer: samhörighet tillhörighet vänskap utanförskap belyser barns sociala relationsmönster i förskolan och personalens uppfattningar om barns sociala färdigheter.