Eric Dearing
Kapitelförfattare
Eric Dearing är professor i tillämpad utvecklingspsykologi och chef för Mary E. Walsh Center for Thriving Children vid Lynch School of Education and Human Development vid Boston College, USA. Han är gästprofessor vid Institutionen för utbildningsvetenskaper vid Universitetet i Oslo, Norge. Han har publicerat över sjuttio empiriska artiklar och flera bokkapitel om hur familjer, pedagoger och andra yrkesverksamma kan främja lärande och välbefinnande hos barn som växer upp under fattiga förhållanden. Han är en av redaktörerna för Wiley handbook of early childhood development programs, practices, and policies.
Eric Dearing är professor i tillämpad utvecklingspsykologi och chef för Mary E. Walsh Center for Thriving Children vid Lynch School of Education and Human Development vid Boston College, USA. Han är gästprofessor vid Institutionen för utbildningsvetenskaper vid Universitetet i Oslo, Norge. Han har publicerat över sjuttio empiriska artiklar och flera bokkapitel om hur familjer, pedagoger och andra yrkesverksamma kan främja lärande och välbefinnande hos barn som växer upp under fattiga förhållanden. Han är en av redaktörerna för Wiley handbook of early childhood development programs, practices, and policies.