Daphne Arbouz
Kapitelförfattare
Daphne Arbouz är doktorand vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköpings universitet. I hennes avhandlingsprojekt utforskar hon kopplingar mellan epistemiska gemenskaper och pedagogiska relationer inom ramen för dagens mångetniska och mångrasiala Sverige. I fokus för projektet står kunskapsproduktion och subjektstillblivelser utifrån den svenska ”mixed-race”- eller blandade erfarenheten som tankefigur. Hennes forskningsintressen kretsar kring postkolonial feministisk teori, queerteori, kritiska ras- och vithetsstudier och kulturstudier.
Daphne Arbouz är doktorand vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköpings universitet. I hennes avhandlingsprojekt utforskar hon kopplingar mellan epistemiska gemenskaper och pedagogiska relationer inom ramen för dagens mångetniska och mångrasiala Sverige. I fokus för projektet står kunskapsproduktion och subjektstillblivelser utifrån den svenska ”mixed-race”- eller blandade erfarenheten som tankefigur. Hennes forskningsintressen kretsar kring postkolonial feministisk teori, queerteori, kritiska ras- och vithetsstudier och kulturstudier.