Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Christoffer Carlsson

Kapitelförfattare

Författare

Christoffer Carlsson är fil.dr i kriminologi och verksam som forskare vid Kriminologiska institutionen, Stockholms universitet och författare. Hans forskning har publicerats i ämnets främsta internationella tidskrifter, som Criminology och The British Journal of Criminology. Han har tillsammans med Jerzy Sarnecki arbetat i flera större forskningsprojekt, däribland The Stockholm Life-Course Project. Christoffers forskningsintressen berör livsförloppsforskning, våldsbejakande extremism och utvecklandet av kriminologisk teori. År 2012 tilldelades han The Young Criminologist Award av European Society of Criminology, för sin forskning om vändpunkter i människors kriminalitet och livsförlopp. Han undervisar i kriminologisk teori och metod, och handleder även examensarbeten på grundnivå och avancerad nivå. Han är särskilt intresserad av ämnesdidaktik och utvecklandet av studentaktiverande lärandeaktiviteter.

Christoffer Carlsson är fil.dr i kriminologi och verksam som forskare vid Kriminologiska institutionen, Stockholms universitet och författare. Hans forskning har publicerats i ämnets främsta internationella tidskrifter, som Criminology och The British Journal of Criminology. Han har tillsammans med Jerzy Sarnecki arbetat i flera större forskningsprojekt, däribland The Stockholm Life-Course Project. Christoffers forskningsintressen berör livsförloppsforskning, våldsbejakande extremism och utvecklandet av kriminologisk teori. År 2012 tilldelades han The Young Criminologist Award av European Society of Criminology, för sin forskning om vändpunkter i människors kriminalitet och livsförlopp. Han undervisar i kriminologisk teori och metod, och handleder även examensarbeten på grundnivå och avancerad nivå. Han är särskilt intresserad av ämnesdidaktik och utvecklandet av studentaktiverande lärandeaktiviteter.