Cecilia Caiman
Kapitelförfattare
Cecilia Caiman är doktorand med inriktning mot naturvetenskap, hållbarhetsfrågor och yngre barn vid Stockholms universitet. I sin forskning har hon utvecklat en metod i syfte att studera barn/elever när de driver frågor och mikroprojekt som berör lärande för hållbar utveckling och naturvetenskap. Hennes forskning uppmärksammar särskilt förskolebarns meningsskapande om biologisk mångfald och ekologi. Cecilia undervisar i och föreläser om naturvetenskapsämnenas didaktik, förskoledidaktik och hållbarhetsfrågor för förskollärarstudenter och lärarstudenter vid Stockholms universitet.
Cecilia Caiman är doktorand med inriktning mot naturvetenskap, hållbarhetsfrågor och yngre barn vid Stockholms universitet. I sin forskning har hon utvecklat en metod i syfte att studera barn/elever när de driver frågor och mikroprojekt som berör lärande för hållbar utveckling och naturvetenskap. Hennes forskning uppmärksammar särskilt förskolebarns meningsskapande om biologisk mångfald och ekologi. Cecilia undervisar i och föreläser om naturvetenskapsämnenas didaktik, förskoledidaktik och hållbarhetsfrågor för förskollärarstudenter och lärarstudenter vid Stockholms universitet.