Caroline Gustavsson
Kapitelförfattare
Caroline Gustavsson är docent i religionspedagogik och lektor i religionsdidaktik vid Stockholms universitet. Genomgående teman i Carolines forskning rör frågor om det sociala och kulturella sammanhangets betydelse när människors förståelse av livet tar gestalt samt hur människor i dag uppfattar den kristna trons relevans som tolkningsram, när de fogar samman sina erfarenheter till en för dem meningsfull helhet. Begreppet ”delaktighet” står i fokus för ett av hennes senaste projekt, vilket redovisas i boken Delaktighetens kris. Gudstjänstens pedagogiska utmaning (Artos 2016).
Caroline Gustavsson är docent i religionspedagogik och lektor i religionsdidaktik vid Stockholms universitet. Genomgående teman i Carolines forskning rör frågor om det sociala och kulturella sammanhangets betydelse när människors förståelse av livet tar gestalt samt hur människor i dag uppfattar den kristna trons relevans som tolkningsram, när de fogar samman sina erfarenheter till en för dem meningsfull helhet. Begreppet ”delaktighet” står i fokus för ett av hennes senaste projekt, vilket redovisas i boken Delaktighetens kris. Gudstjänstens pedagogiska utmaning (Artos 2016).