Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Birgitta Sandström

Kapitelförfattare

Birgitta Sandström är docent i pedagogik och tidigare bland annat verksam som gästprofessor i danspedagogik vid Dans- och Cirkushögskolan i Stockholm. Centralt i hennes forskning är praktikgrundad forskning och kunskapskulturer men också studier ur ett makt- och genusperspektiv. Hon har medverkat i flera forskningsprojekt, bland annat ”När praktikgrundad kunskap möter högskolan” samt ”Dialogen som tankefigur i skola och arbetsliv”. Bland hennes publikationer kan nämnas Vårdpedagogik: framväxt, betydelse, perspektiv (red.) 2008, Dialogen som idé och tankefigur (red.) 2012 samt bidrag i antologierna Språk och normativitet i lärares utbildning (2011) och Democracy in Dialogue, Dialogue in Democracy: The Politics of Dialogue in Theory and Practice (2015).

Birgitta Sandström är docent i pedagogik och tidigare bland annat verksam som gästprofessor i danspedagogik vid Dans- och Cirkushögskolan i Stockholm. Centralt i hennes forskning är praktikgrundad forskning och kunskapskulturer men också studier ur ett makt- och genusperspektiv. Hon har medverkat i flera forskningsprojekt, bland annat ”När praktikgrundad kunskap möter högskolan” samt ”Dialogen som tankefigur i skola och arbetsliv”. Bland hennes publikationer kan nämnas Vårdpedagogik: framväxt, betydelse, perspektiv (red.) 2008, Dialogen som idé och tankefigur (red.) 2012 samt bidrag i antologierna Språk och normativitet i lärares utbildning (2011) och Democracy in Dialogue, Dialogue in Democracy: The Politics of Dialogue in Theory and Practice (2015).