Birgitta Sandström
Kapitelförfattare
Birgitta Sandström är docent i pedagogik och tidigare bland annat verksam som gästprofessor i danspedagogik vid Dans- och Cirkushögskolan i Stockholm. Centralt i hennes forskning är praktikgrundad forskning och kunskapskulturer men också studier ur ett makt- och genusperspektiv. Hon har medverkat i flera forskningsprojekt, bland annat ”När praktikgrundad kunskap möter högskolan” samt ”Dialogen som tankefigur i skola och arbetsliv”. Bland hennes publikationer kan nämnas Vårdpedagogik: framväxt, betydelse, perspektiv (red.) 2008, Dialogen som idé och tankefigur (red.) 2012 samt bidrag i antologierna Språk och normativitet i lärares utbildning (2011) och Democracy in Dialogue, Dialogue in Democracy: The Politics of Dialogue in Theory and Practice (2015).
Birgitta Sandström är docent i pedagogik och tidigare bland annat verksam som gästprofessor i danspedagogik vid Dans- och Cirkushögskolan i Stockholm. Centralt i hennes forskning är praktikgrundad forskning och kunskapskulturer men också studier ur ett makt- och genusperspektiv. Hon har medverkat i flera forskningsprojekt, bland annat ”När praktikgrundad kunskap möter högskolan” samt ”Dialogen som tankefigur i skola och arbetsliv”. Bland hennes publikationer kan nämnas Vårdpedagogik: framväxt, betydelse, perspektiv (red.) 2008, Dialogen som idé och tankefigur (red.) 2012 samt bidrag i antologierna Språk och normativitet i lärares utbildning (2011) och Democracy in Dialogue, Dialogue in Democracy: The Politics of Dialogue in Theory and Practice (2015).