Astrid Birgitte Eggen
Kapitelförfattare
Astrid Birgitte Eggen (f. 1959) är dr polit inom utbildningsvetenskap, med en bakgrund som NO-lärare med NO-didaktik som huvudområde. Hon är anställd som försteamanuens vid Universitetet i Agder, Norge. Hennes avhandling från 2003 behandlar bedömning av elever i förhållande till syn på kunskap och lärande. Hon har de senaste åren arbetat med forskningsprojekt inom pedagogisk sociologi, och mer specifikt med skolutveckling, bedömning och skolledning. Hennes metodologiska ansats är kritisk etnografi.
Astrid Birgitte Eggen (f. 1959) är dr polit inom utbildningsvetenskap, med en bakgrund som NO-lärare med NO-didaktik som huvudområde. Hon är anställd som försteamanuens vid Universitetet i Agder, Norge. Hennes avhandling från 2003 behandlar bedömning av elever i förhållande till syn på kunskap och lärande. Hon har de senaste åren arbetat med forskningsprojekt inom pedagogisk sociologi, och mer specifikt med skolutveckling, bedömning och skolledning. Hennes metodologiska ansats är kritisk etnografi.