Annette Johnsson
Kapitelförfattare
Annette Johnsson är FD och lektor i högskolepedagogisk utveckling med inriktning digitalt lärande vid Malmö universitet. Hennes avhandling handlar om dialogbaserat lärande och dialogbaserad maktpositionering i samtal, specifikt i digitala lärplattformar på nätet. Johnssons kapitel, ”Två sätt att analysera nätbaserade samtal”, handlar också om hur man kan gå tillväga för att göra diskursanalys av nätbaserade samtal och diskuterar teorier som kan underbygga sådana analyser.
Annette Johnsson är FD och lektor i högskolepedagogisk utveckling med inriktning digitalt lärande vid Malmö universitet. Hennes avhandling handlar om dialogbaserat lärande och dialogbaserad maktpositionering i samtal, specifikt i digitala lärplattformar på nätet. Johnssons kapitel, ”Två sätt att analysera nätbaserade samtal”, handlar också om hur man kan gå tillväga för att göra diskursanalys av nätbaserade samtal och diskuterar teorier som kan underbygga sådana analyser.