Anna Lenninger
Kapitelförfattare
Anna Lenninger är utbildad landskapsarkitekt. Hon har framför allt intresserat sig för hur barn använder utomhusmiljöer – och hur vuxnas föreställningar inte alltid överensstämmer med det barn faktiskt gör och uppskattar. Anna medverkade i projektet Skolans Uterums strävan för bättre skolgårdar för att sedan fortsätta arbetet i den egna verksamheten Lenninger lek & landskap och inom föreningen Lekfrämjandet – Barns rätt till lek. Hon har också under många år arbetat med uppdrag åt Movium, en tankesmedja som arbetar med frågor kring stadsutveckling vid SLU, Sveriges Lantbruksuniversitet. Hon ingår i redaktionen för Tidskriften Stad.
Anna Lenninger är utbildad landskapsarkitekt. Hon har framför allt intresserat sig för hur barn använder utomhusmiljöer – och hur vuxnas föreställningar inte alltid överensstämmer med det barn faktiskt gör och uppskattar. Anna medverkade i projektet Skolans Uterums strävan för bättre skolgårdar för att sedan fortsätta arbetet i den egna verksamheten Lenninger lek & landskap och inom föreningen Lekfrämjandet – Barns rätt till lek. Hon har också under många år arbetat med uppdrag åt Movium, en tankesmedja som arbetar med frågor kring stadsutveckling vid SLU, Sveriges Lantbruksuniversitet. Hon ingår i redaktionen för Tidskriften Stad.