Andreas Borg
Kapitelförfattare
Andreas Borg har flerårig erfarenhet som gymnasielärare i ämnena matematik och fysik. År 2017 blev han antagen som doktorand till Forskar-skolan för undervisningens digitalisering (FUNDIG) vid Karlstads universitet, en fyraårig forskarskola som vänder sig till yrkesverksamma lärare inom Region Värmland. Utifrån programmeringens relativt nya roll inom skolans matematikundervisning har han, under sina forskningsstudier, främst intresserat sig för och studerat gymnasielevers användning av programmeringsmiljöer som digitala verktyg vid matematisk problemlösning.
Andreas Borg har flerårig erfarenhet som gymnasielärare i ämnena matematik och fysik. År 2017 blev han antagen som doktorand till Forskar-skolan för undervisningens digitalisering (FUNDIG) vid Karlstads universitet, en fyraårig forskarskola som vänder sig till yrkesverksamma lärare inom Region Värmland. Utifrån programmeringens relativt nya roll inom skolans matematikundervisning har han, under sina forskningsstudier, främst intresserat sig för och studerat gymnasielevers användning av programmeringsmiljöer som digitala verktyg vid matematisk problemlösning.