Agneta Luttropp
Kapitelförfattare
Agneta Luttropp är fil.lic. i specialpedagogik och speciallärare, dels som förstadielärare för barn som är döva eller hörselskadade och dels som talpedagog. Hon har 25 års erfarenhet av barn och elever med utvecklingsstörning. Agneta satt med som ledamot i Carlbeckkommittén, en utredning om särskolans utbildning. Hon har tidigare arbetat som rådgivare på Specialpedagogiska skolmyndigheten och som universitetsadjunkt i specialpedagogik på Mälardalens högskola samt ingått i forskargruppen CHILD.
Agneta Luttropp är fil.lic. i specialpedagogik och speciallärare, dels som förstadielärare för barn som är döva eller hörselskadade och dels som talpedagog. Hon har 25 års erfarenhet av barn och elever med utvecklingsstörning. Agneta satt med som ledamot i Carlbeckkommittén, en utredning om särskolans utbildning. Hon har tidigare arbetat som rådgivare på Specialpedagogiska skolmyndigheten och som universitetsadjunkt i specialpedagogik på Mälardalens högskola samt ingått i forskargruppen CHILD.