Vigdis Refsahl
Författare
Vigdis Refsahl har pedagogisk embetseksamen, candidata pædagogiae, från Oslo universitet med fördjupning i pedagogisk-psykologisk rådgivning. Hon har arbetat i skola, PPT och från 2000 i dyslexiteamet vid Statlig spesialpedagogisk tjeneste sørøst, avdelningen för språk/tal, och som deltidsanställd universitetslektor vid Institutt for spesialpedagogikk vid Oslo universitet. Hon har bred erfarenhet av systeminriktade arbetsuppgifter i skolor och kommuner, vilka i huvudsak handlat om att stärka läsinlärningen på alla områden i skolan. Hon har också varit medförfattare till boken Gode lesestrategier (2010) och skrivit Når lesing er vanskelig (2012).
Vigdis Refsahl har pedagogisk embetseksamen, candidata pædagogiae, från Oslo universitet med fördjupning i pedagogisk-psykologisk rådgivning. Hon har arbetat i skola, PPT och från 2000 i dyslexiteamet vid Statlig spesialpedagogisk tjeneste sørøst, avdelningen för språk/tal, och som deltidsanställd universitetslektor vid Institutt for spesialpedagogikk vid Oslo universitet. Hon har bred erfarenhet av systeminriktade arbetsuppgifter i skolor och kommuner, vilka i huvudsak handlat om att stärka läsinlärningen på alla områden i skolan. Hon har också varit medförfattare till boken Gode lesestrategier (2010) och skrivit Når lesing er vanskelig (2012).